
Met deze functies wil Blokker snel IT-resultaten halen
Blokker schrapt 440 banen, maar het staat niet zo in brand als de V&D. Het investeert vol in Nextail, zijn nieuwe webwinkelkindje.
Vorige week maakte Blokker bekend dat het 440 banen bij zijn 500 winkelvestigingen schrapt. Maar Blokker staat niet zo in brand als de V&D. Het investeert vol in Nextail, Blokkers nieuwe webwinkelkindje.

Met deze functies wil Blokker snel IT-resultaten halen
Vorige week maakte Blokker bekend dat het 440 banen bij zijn 500 winkelvestigingen schrapt. Maar Blokker staat niet zo in brand als de V&D. Het investeert vol in Nextail, Blokkers nieuwe webwinkelkindje.
Op 20 oktober van het vorige jaar opende Blokker Holding Nextail in een nieuw pand in Amsterdam. De naam is een combinatie van 'next step' en retail/'longtail' en staat voor het bekende idee dat je via internet niche producten voor een brede doelgroep toegankelijk kan maken.
"Het is de ambitie van het merk Blokker om dé huishoudspecialist te zijn. Dan is het heel nuttig om online die beperking in het assortiment niet te hebben", zei het bedrijf daarover.
2017: € 300 miljoen online omzet
Blokker zet vol in op een omnichannelstrategie. Winkels en webwinkels worden beide even belangrijke poten van het bedrijf. Daarbij gaat Nextail de online activiteiten verzorgen en uitbouwen, met onder meer een nieuw CRM en geautomatiseerde pricing. Blokker investeert 25 miljoen euro in e-commerce en de uitrol van de winkelformule achter zeven pilotwinkels die vorig jaar werden ingericht. In 2017 moet dat ruim 300 miljoen euro online omzet opleveren.
Ook vandaag op CXO:Met deze speech wil Frans van Houten Philips Healthtech promoten |
Het was simpelweg afwachten totdat het familiebedrijf deze beslissing zou nemen. Blokker ziet zoals alle retailers dat de online omzet gestaag groeit, zelfs in tijden dat het winkelbedrijf er nog niet vol op inzette. In 2013 liet Blokker Holding een online omzet zien van 79 miljoen euro, 19% meer dan het jaar daarvoor. De online omzet van Blokker steeg vorig jaar met ruim 40 procent.
Snel resultaat
Nextail (b)lijkt direct een flinke aandrijver te zijn. In het laatste kwartaal van vorig jaar, toen Nextail net was opgericht, groeide de omzet uit het online kanaal met 65 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Voor 2015 verwacht Blokker wederom een 'forse toename' van de opbrengsten. Onder andere uit de nieuwe Belgische webshop van de keten.
Met wat voor organisatie denkt Blokker met Nextail snel succes te boeken? Aanschouw de 13 vacatures die het de afgelopen vier maanden heeft uitgezet, en nadrukkelijk het einde inluiden van functies die hun salarisschaal niet meer waard zijn.
1. Testcoördinator:
Is verantwoordelijk voor de realisatie en constante professionalisering van testen binnen Blokker en daarmee uiteindelijk voor de kwaliteit van de online winkels. Dit betekent in de praktijk het opstellen van master testplannen en testscripts samen met de verschillende benodigde partijen.2. Senior front-end developer
Neemt de leiding in het aanpassen van bestaande front-end applicaties en het opzetten van nieuwe (responsive) front-ends. Zorgt voor de balans in creativiteit en functionaliteit op onze webshops. Heeft een belangrijke rol in de transitie waarbij de organisatie steeds meer van de gebruikte techniek, die nu extern is belegd, naar zich toetrekt.3. Service manager webplatform
Verantwoordelijk voor het volgens vastgestelde afspraken functioneren van onze online winkels en de gerelateerde IT omgeving. Stelt vast wat de eisen zijn aan de IT omgeving in relatie met het Webplatform en legt deze afspraken vast/SLA. Voert op basis daarvan alle benodigde preventieve, detectieve en repressieve maatregelen door die nodig zijn om dit te borgen.Lees verder
Nou , als ze er eerst eens voor zouden zorgen dat je op de webwinkel ook Blokkerbonnen kunt inwisselen, dan hebben ze al een hele stap gemaakt!!
Reageer
Preview